Toppe burde høre på Oddvar Espegard!

marius rekerås

For to uker siden, var Kjersti Toppe på Stortingets talerstol, for å fortelle hva regjeringen IKKE har gjort for å sikre at ingen barn og unge i barnevernets omsorg blir utsatt for overgrep fra ansatte.

For Toppe er så tafatt at det eneste hun gjør, er å sette ned det ene meningsløse utvalget etter det andre.

LES OGSÅ:  Barnevernet er umenneskelig

Hun kunne i stedet tatt en prat med Oddvar og hørt hvordan han reddet en da 12 år gammel jente ut av det som jenta beskriver som rent fangenskap.

Men i stedet for å hedre Oddvar for den jobben han gjorde, bestemte staten og datteren til Olaug Bollestad seg for å sende han bak lukkede dører i fire måneder.

LES OGSÅ:  Stendi gir kvalitetspris til seg selv

Men Oddvar og jeg har det alltid hyggelig når vi treffes. Og nå er saken hans i Den Europeiske Menneskerettsdomstolen.

StoppBarnevernet.com trenger din hjelp for å stoppe lovbruddene, overgrepene og dødsfallene i barnevernet. Vi trenger din støtte. Klikk her for å se hvordan du kan hjelpe.

LES OGSÅ:  Barnevernet: "Hjelp" blir permanent skade

Husk også å del sakene på sosiale medier! Vi er på flere sosiale plattformer, se hvordan du kan følge Stopp Barnevernet på sosiale medier.

marius reikerås

Om skribenten: Marius Reikerås

Menneskerettjurist og menneskerettsaktivist.

Anbefalt for deg