Shada-saken: Innsamling til foreldrene lansert

facebook

Foreldrene i Shada-saken, den palestinske jenta som ble funnet død på en barneverninstitusjon i Stavanger i 2019, har fått et krav om å betale nesten 1,5 millioner kroner.

Organisasjonen Rettssikkerhet! har nå publisert informasjon om innsamlingsaksjonen som er startet for familien. Spleisen ble stengt to ganger, men nå har moren, Fadia, laget en GoFundMe.

LES OGSÅ:  Video: Shada-saken i Stortinget men regjeringen gjemmer seg

– De ble idømt fengsel og erstatning til egne barn for vold de ikke hadde begått. De arvet en voldsoffererstatning noen hadde søkt om til Shada etter at hun døde. Senere krevde staten beløpet tilbake. Rentene alene utgjør svimlende 400 000 kroner, ifølge organisasjonen.

LES OGSÅ:  Begravelser: Parat og Virke enige om avtale

Her er linken til innsamlingsaksjonen i Shada-saken.

StoppBarnevernet.com trenger din hjelp for å stoppe lovbruddene, overgrepene og dødsfallene i barnevernet. Vi trenger din støtte. Klikk her for å se hvordan du kan hjelpe.

LES OGSÅ:  Barnevernet: Rettsstaten som saboterer barnas beste

Husk også å del sakene på sosiale medier! Vi er på flere sosiale plattformer, se hvordan du kan følge Stopp Barnevernet på sosiale medier.

Om skribenten: Media

Nyheter fra medier som NRK, TV 2, Dagbladet og VG samt sosiale medier som Facebook, Spotify, YouTube og TikTok om barnevernet.

Anbefalt for deg