Nye akuttmottak i Nord-Trøndelag

helse kvinne

Torsdag 18 desember behandlet styret i Helse Midt-Norge RHF konseptfasen for nye akuttmottak ved Helse Nord-Trøndelag HF.

Styret i Helse Midt-Norge RHF anerkjenner at utvidelse og ombygging av akuttmottakene i Helse Nord-Trøndelag er viktig for god drift og utviklingen av sykehusene i Levanger og Namsos.   

– Det er en økonomisk krevende situasjon i Helse Nord-Trøndelag HF og regionen har begrenset økonomisk handlingsrom, så styret vil avvente å godkjenne konseptfasen og lånesøknad til i 2026. På det tidspunktet håper vi helseforetaket har kommet lengre i det pågående omstillingsarbeidet, sier styreleder i Helse Midt-Norge RHF, Odd Inge Mjøen. 

LES OGSÅ:  Video: Riksrett i Lillian Gran-saken?

I innstillingen til vedtak understreker styret viktigheten av at Helse Nord-Trøndelag HF intensiverer omstillingsarbeidet gjennom 2026, slik at helseforetaket kan etablere drift i økonomisk balanse og gjennom det oppnå nødvendig bæreevne for å kunne investere i nye akuttmottak for begge sykehus.  

LES OGSÅ:  Barnevernet er dyrt og skadelig

StoppBarnevernet.com trenger din hjelp for å stoppe lovbruddene, overgrepene og dødsfallene i barnevernet. Vi trenger din støtte. Klikk her for å se hvordan du kan hjelpe.

Husk også å del sakene på sosiale medier! Vi er på flere sosiale plattformer, se hvordan du kan følge Stopp Barnevernet på sosiale medier.

ntb

Om skribenten: NTB

NTB er et uavhengig, norsk nyhetsbyrå. NTBs redaksjoner følger nyheter døgnet rundt. NTBs journalistikk er underlagt Vær Varsom-plakaten.

Anbefalt for deg