Krise: Varsler ny barnevern-strategi

senterpartiet

Barne- og familieminister Kjersti Toppe (Senterpartiet) varsler lansering av en ny strategi for institusjonsbarnevernet torsdag 2. mai, opplyser NRK.

Det skjer etter NRKs avsløringer om barnevernet. Blant annet Brennpunkt-dokumentarer om barn som blir narkomane på barnevernsinstitusjoner.

LES OGSÅ:  Barnevern: Bruker Kampen-drapet for å skjule Shada-drapet

I den nye strategien vil regjeringen legge fram en ny kurs for barnevernet. Fem departementer samarbeider om strategien, blant annet helsedepartementet, justisdepartementet og barne- og familiedepartementet, ifølge NRK.

Samtidig har Toppe også innkalt til et krisemøte om med alle eierne av institusjonene i barnevernet.

LES OGSÅ:  Shada fikk ikke fred i barnevernet

StoppBarnevernet.com trenger din hjelp for å stoppe lovbruddene, overgrepene og dødsfallene i barnevernet. Vi trenger din støtte. Klikk her for å se hvordan du kan hjelpe.

Husk også å del sakene på sosiale medier! Vi er på flere sosiale plattformer, se hvordan du kan følge Stopp Barnevernet på sosiale medier.

Om skribenten: Media

Nyheter fra medier som NRK, TV 2, Dagbladet og VG samt sosiale medier som Facebook, Spotify, YouTube og TikTok om barnevernet.

Anbefalt for deg