Kjersti Toppe bekymret for barna i barnevernet

tv2

Barne- og familieminister Kjersti Toppe ble sjokkert over hvor syke unge i barnevernet er, melder TV 2. Dette kom frem under kongressen «Sammen for barn og unge» med 600 barnevernsansatte, helsesykepleiere, psykologer og forskere.

Barne- og familieministeren sier vi ikke har lært nok av svikten i helse- og barnevern som har kostet flere liv.

LES OGSÅ:  Fremtidens barnevern: En ny tilnærming

– Jeg blir sjokkert når jeg ser hvor syke unge er på institusjon, og hvor mye ansvar barnevernet har for deres helse. Jeg forstår ikke hvorfor det kalles atferd når barn er under 18, men helse når de er over 18 år? 

LES OGSÅ:  Barnevernet: Shada-saken og statens moralske ansvar

Toppe har tidligere jobbet som kommunelege.

StoppBarnevernet.com trenger din hjelp for å stoppe lovbruddene, overgrepene og dødsfallene i barnevernet. Vi trenger din støtte. Klikk her for å se hvordan du kan hjelpe.

LES OGSÅ:  Video: VG går til angrep i Shada-saken

Husk også å del sakene på sosiale medier! Vi er på flere sosiale plattformer, se hvordan du kan følge Stopp Barnevernet på sosiale medier.

Om skribenten: Media

Nyheter fra medier som NRK, TV 2, Dagbladet og VG samt sosiale medier som Facebook, Spotify, YouTube og TikTok om barnevernet.

Anbefalt for deg