Jeg nekter å tie om systemsvikten. Jeg sier ifra nå. Ikke bare for min del, men for alle som har opplevd at systemet svikter når det gjelder som mest.
Vi stoler på at barnevern, politi og domstoler søker sannheten.
Vi kan ikke stole på barnevern og dommere lengre
Men hva gjør du når du opplever at barnevernansatte lyver under ed, og dommeren ikke gir deg tid til å motbevise løgnene?
Det er dette som er virkeligheten for mange:
- Påstander blir ikke undersøkt.
- Bevis blir ignorert.
- Liv blir snudd på hodet uten at noen stilles til ansvar.
- Når de med makt kan operere uten reell ansvarliggjøring, forsvinner tilliten til rettsstaten.
Rettssikkerhet skal gjelde for alle – ikke bare i teorien, men i praksis. Vi kan ikke lenger godta at uriktige opplysninger får ødelegge familier.
Sannheten har blitt en valgsak for rettsvesenet
Hva skjer når de som skal beskytte oss, bruker løgn som verktøy?
Jeg har opplevd et system som lukker øynene. Jeg har sett ansatte i barnevernet lyve under ed, mens retten ser på klokka og nekter å høre på motargumenter.
Dommere lar barnevernet lyve uten konsekvenser
Dette er et grovt brudd på Straffeloven § 222, men likevel skjer det uten konsekvenser.
Uriktige opplysninger blir stående som fakta:
- Etterprøvbarhet: Dokumentasjon blir ikke tatt på alvor.
- Ansvar: Ingen blir stilt til veggs når feil blir begått.
Når rettssikkerheten blir en teori fremfor en praksis, taper vi alle. Det er på tide med reell ansvarliggjøring.
Sannheten skal bli hørt!
StoppBarnevernet.com trenger din hjelp for å stoppe lovbruddene, overgrepene og dødsfallene i barnevernet. Vi trenger din støtte. Klikk her for å se hvordan du kan hjelpe.
Husk også å del sakene på sosiale medier! Vi er på flere sosiale plattformer, se hvordan du kan følge Stopp Barnevernet på sosiale medier.