Hvorfor er ikke ansatte i barnevernet i fengsel?

fengsel

Hva er grunnen for at de som jobber innenfor barnevern og politi kan begå lovbrudd og ikke følge grunnleggende rettigheter uten å stå personlig ansvarlig? Leger, psykologer, sykepleiere osv. blir stilt personlig ansvarlig der det gjøres feil.

Jeg oppfordrer alle til å anmelde enkelt personer innenfor barnevern og politi der man opplever at ikke grunnleggende rettigheter blir fulgt og lovbrudd skjer.

Anmeld lovbrudd i barnevernet til politiet

Sakene vil naturligvis bli henlagt slik politiet beskytter barnevernet i dag. Politiet bistår barnevernet uten faktiske beviser. Som i seg selv er svært bekymringsfullt.

LES OGSÅ:  Video: Australia har beklaget adopsjoner, når beklager Norge?

Man ser også på kontorer rundt at det er en del navn som går igjen i flere saker og da er det viktig at dette anmeldes uansett. Samt at navnene offentliggjøres.

Svært alvorlig saker i barnevernet gir traumer

Tenker de som står i dette “dramaet” på jobb og prøver å gjøre en god jobb også løftes frem. Det er de som bør stå igjen i jobb når de andre etter hvert må ut av alle stillinger som omhandler mennesker.

LES OGSÅ:  KS forventer ressurser og frihet til kommunene

Vi snakker ikke om småfeil i disse sakene.

Det er svært alvorlige saker som har store konsekvenser for barna som blir utsatt for disse traumatiske opplevelsene og slik jeg ser det er det direkte omsorgssvikt fra barnevernet sin side!

LES OGSÅ:  Maktmisbruk: Regjeringens advokat er i krig mot folket

StoppBarnevernet.com trenger din hjelp for å stoppe lovbruddene, overgrepene og dødsfallene i barnevernet. Vi trenger din støtte. Klikk her for å se hvordan du kan hjelpe.

Husk også å del sakene på sosiale medier! Vi er på flere sosiale plattformer, se hvordan du kan følge Stopp Barnevernet på sosiale medier.

Jeanette Mccloy Groseth

Om skribenten: Jeanette Groseth

Jeanette Mccloy Groseth er barnevernskritiker og styremedlem i Trygg Barndom.

Anbefalt for deg