Barnevernet dømt for gjengjeldelse mot ansatte

tv2

I et rolig hjem på Osterøy, utenfor Bergen, sitter to tidligere barnevernsansatte i sofaen og blar i en dom fra Hordaland tingrett, opplyser TV 2.

En bunke med ark som konstaterer det de lenge har hevdet: At de ble utsatt for ulovlig gjengjeldelse – fordi de sa fra.

LES OGSÅ:  Ibrahim-saken: Norge er en grov forbryter mot menneskerettene

– Det er en seier. Vi har fått medhold på at vi har blitt utsatt for gjengjeldelse, og at Osterøy kommune ikke har håndtert varslingssaken vår på en god og riktig måte, sier Margrethe Torgersen Hundhammer til TV 2.

LES OGSÅ:  Barnevernet: Norge dømt i EMD igjen

StoppBarnevernet.com trenger din hjelp for å stoppe lovbruddene, overgrepene og dødsfallene i barnevernet. Vi trenger din støtte. Klikk her for å se hvordan du kan hjelpe.

Husk også å del sakene på sosiale medier! Vi er på flere sosiale plattformer, se hvordan du kan følge Stopp Barnevernet på sosiale medier.

Om skribenten: Media

Nyheter fra medier som NRK, TV 2, Dagbladet og VG samt sosiale medier som Facebook, Spotify, YouTube og TikTok om barnevernet.

Anbefalt for deg