17-åringen som tente på en barnvernsinstitusjon i Telemark har fått tilbud om plass på en ny institusjon. Han har sagt nei takk og vil heller være i fengsel.
En 17-åring satte fyr på en barnevernsinstitusjon og endte opp med å bli dømt til ett års fengsel for grovt skadeverk og trusler, men fire av månedene utsettes med en prøvetid på ett år, ifølge Telemarksavisa.
17-åringen som tente på barnvernsinstitusjonen på Skjelsvik i Porsgrunn takket nei til tilbud om plass på en ny institusjon og vil heller være i fengsel, opplyser Telemarksavisa.
StoppBarnevernet.com trenger din hjelp for å stoppe lovbruddene, overgrepene og dødsfallene i barnevernet. Vi trenger din støtte. Klikk her for å se hvordan du kan hjelpe.
Husk også å del sakene på sosiale medier! Vi er på flere sosiale plattformer, se hvordan du kan følge Stopp Barnevernet på sosiale medier.